Κυβερνοεκφοβισμός και Διαδικτυακή Παραβατικότητα Ανηλίκων: Ο Ρόλος της Σχολικής Κοινότητας
Αρχική τιμή 250€ Προσφορά 150€ για άμεση εγγραφή
MONO 30€ για Εγγραφή & Εξόφληση σε Δόσεις
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων:
6 Φεβρουαρίου 2025
Μέθοδος υλοποίησης και διαδικασίες παρακολούθησης:
Εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση
Πληροφορίες:
[email protected] τηλ: 210-2251189, 210-2250342
Έναρξη νέου κύκλου:
6 Φεβρουαρίου 2025
Συνολική διάρκεια :
400 ώρες, 40 εβδομάδες, 9 μήνες
Μονάδες ECTS:
16
Σκοπός του προγράμματος είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με θέματα ψηφιακής ασφάλειας εστιάζοντας σε στρατηγικές αντιμετώπισης του κυβερνοεκφοβισμού και διαδικτυακής παραβατικότητας ανηλίκων. Το πρόγραμμα στόχο έχει να παράσχει απαραίτητα εφόδια για την πρόληψη και αντιμετώπιση
φαινομένων κυβερνοεγκλήματος, όπως του κυβερνοεκφοβισμού και της διαδικτυακής παραβατικότητας ανηλίκων, σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε άτομα τα οποία επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις επαγγελματικές τους προοπτικές, μέσα από την απόκτηση γνώσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων σε τομείς της ψηφιακής ασφάλειας.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δεκαπέντε (15) θεματικές ενότητες (Θ.Ε.) στις οποίες αναπτύσσεται το περιεχόμενο του προγράμματος σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας, κυβερνοεκφοβισμού και διαδικτυακής παραβατικότητας ανηλίκων.
ΔΩΡΕΑΝ εκμάθηση αγγλικών με τη μέθοδο της Linguaphone
- Το κόστος του προγράμματος είναι 250 €.
- Ειδική προσφορά 180€ 150€ εγγραφή
- Προκαταβολή 30 €. Το υπόλοιπο μπορεί να εξοφληθεί σε δόσεις.
- Ειδικές εκπτώσεις επί των αρχικών διδάκτρων αν ανήκετε στις παρακάτω κατηγορίες. (δείτε παρακάτω τα δίδακτρα ανά κατηγορία)
Κατηγορία | Δίδακτρα |
Άνεργος/η με την προσκόμιση Βεβαίωσης ανεργίας που να έχει εκδοθεί το αργότερο μέχρι 5 μέρες πριν την εγγραφή | 150€ |
Άτομα με αναπηρία άνω του 60% με προσκόμιση επίσημου αποδεικτικού από το Κ.Ε.Π.Α. (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) | 150€ |
Μέλος μονογονεϊκής οικογένειας (γονέας + τέκνο) με τη προσκόμιση έγκυρου αποδεικτικού (όπως πχ. Διαζευκτήριο και πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης) | 150€ |
Μέλος Πολύτεκνης οικογένειας (γονέας + τέκνο) με την προσκόμιση πιστοποιητικού πολυτεκνικής ιδιότητας και πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης | 150€ |
Φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών | 150€ |
Εργαζόμενοι Πανεπιστημίου Πατρών με την προσκόμιση πρόσφατης Βεβαίωσης απασχόλησης | 100€ |
Ομαδική εγγραφή 5 άτομα και πάνω | 150€ |
Εγγραφή 2ου ή και περισσότερων μελών της ίδιας οικογένειας | 150€ |
Κατηγορίες Επιμορφούμενων που δικαιούνται έκπτωσης, σύμφωνα με την κοινωνική πολιτική του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Πατρών (π.χ. κάτοχοι ευρωπαϊκής κάρτας νέων, τρίτεκνοι κλπ) | 150€ |
Τρόπος Πληρωμής
- Τα δίδακτρα καταβάλλονται στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό:
-
- Τράπεζα Πειραιώς
- IBAN GR31 0172 0290 0050 2902 1868 481
- Στο αποδεικτικό κατάθεσης πρέπει οπωσδήποτε να αναγράφονται τα κάτωθι:
- Ονοματεπώνυμο καταθέτη και ο κωδικός προγράμματος 10101
- Το αποδεικτικό κατάθεσης υποβάλλεται με την αίτηση εγγραφής συμπληρωμένη με τα στοιχεία σας. Την αίτηση εγγραφής θα την βρείτε παρακάτω. Προαιρετικά μπορείτε να μας στείλετε και το πτυχίο σας εφόσον είστε απόφοιτοι ΠΕ
Σκοπός του προγράμματος είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με θέματα ψηφιακής ασφάλειας εστιάζοντας σε στρατηγικές αντιμετώπισης του κυβερνοεκφοβισμού και διαδικτυακής παραβατικότητας ανηλίκων. Το πρόγραμμα στόχο έχει να παράσχει απαραίτητα εφόδια για την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων κυβερνοεγκλήματος, όπως του κυβερνοεκφοβισμού και της διαδικτυακής παραβατικότητας ανηλίκων, σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε άτομα τα οποία επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις επαγγελματικές τους προοπτικές, μέσα από την απόκτηση γνώσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων σε τομείς της ψηφιακής ασφάλειας.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δεκαπέντε (15) θεματικές ενότητες (Θ.Ε.) στις οποίες αναπτύσσεται το περιεχόμενο του προγράμματος σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας, κυβερνοεκφοβισμού και διαδικτυακής παραβατικότητας ανηλίκων
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση να:
- αναλύουν βασικές έννοιες σχετικά με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου και την Ψηφιακή Ασφάλεια
- αντιλαμβάνονται τους κινδύνους του Διαδικτύου και να αναγνωρίζουν κανόνες και συμπεριφορές ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς
- ορίζουν τη Ψηφιακή Πολιτειότητα (Digital Citizenship)και να κατανοούν τη σύνδεση της με την Ψηφιακή Ασφάλεια
- ορίζουν το κυβερνοέγκλημα και την παραβατικότητα ανηλίκων στο Διαδίκτυο και να γνωρίζουν το Ποινικό Δίκαιο για τα εγκλήματα στον Κυβερνοχώρο
- αναγνωρίζουν φαινόμενα Διαδικτυακού Εκφοβισμού και τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισής του.
- αναγνωρίζουν την υπερβολική ενασχόληση με το Διαδίκτυο, τα αίτια και τις συνέπειές της
- αντιλαμβάνονται τον ρόλο της Σχολικής Κοινότητας και της συνεργασίας των μελών της στη Ψηφιακή Ασφάλεια των μαθητών
- γνωρίζουν καλές πρακτικές εφαρμογής για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
- εξηγούν όρους και δράσεις που σχετίζονται με την Τεχνοηθική
- συζητούν για τις προκλήσεις που φέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη στη ζωή μας αλλά και το ρόλο της στο κυβερνοέγκλημα και την αντιμετώπισή του.
- αναγνωρίζουν και καλλιεργούν τις απαραίτητες δεξιότητες του εκπαιδευτικού για ζητήματα Ψηφιακής Ασφάλειας
- συνειδητοποιούν τον ρόλο της Σχολικής Κοινότητας στη Ψηφιακή Ασφάλεια των νέων και την ηθική υποχρέωση της για την εκπαίδευση των μαθητών σε αυτή την κατεύθυνση.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Κυβερνοεκφοβισμός και Διαδικτυακή Παραβατικότητα Ανηλίκων: Ο Ρόλος της Σχολικής Κοινότητας» απευθύνεται στις ακόλουθες ομάδες ενδιαφερομένων:
Α) Σε απόφοιτους ΑΕΙ-ΤΕΙ της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, οι οποίοι επιθυμούν να αποκτήσουν εξειδίκευση σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας, κυβερνοεκφοβισμού και της διαδικτυακής παραβατικότητας των ανηλίκων.
Β) σε εκπαιδευτικούς ή υποψήφιους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές ή Υποψήφιους Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές/ Υποψήφιους Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης,
Γ) Σε απόφοιτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι θέλουν να αποκτήσουν βασικές γνώσεις σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας, κυβερνοεκφοβισμού και της διαδικτυακής παραβατικότητας των ανηλίκων.
Δ) Σε οποιονδήποτε έχει συναφή στο αντικείμενο εργασιακή εμπειρία και ενδιαφέροντα και θέλει να διευρύνει τις γνώσεις του στον τομέα της ψηφιακής ασφάλειας, του κυβερνοεκφοβισμού και της διαδικτυακής παραβατικότητας των ανηλίκων.
Ε) Σε όσους επιθυμούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους στον παραπάνω τομέα.
Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα προσφέρει σε όσους/όσες το παρακολουθήσουν τα εξής μόρια:
- Σε όλους τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης 2 μόρια (Νόμος 4589/2019, άρθρο 57: Κριτήρια αξιολογικού πίνακα εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης)
- Σε εκπαιδευτικούς ΤΕ και ΔΕ 10 μόρια
- Για διορισμό μελών ΕΒΠ 2 μόρια (Νόμος 4589/2019, άρθρο 60)
- Σε όλους τους μόνιμους εκπαιδευτικούς και στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό 0,5 μόρια (Νόμος 4547/2018, άρθρο 24)
- 2 μόρια στο σύστημα διορισμών-προσλήψεων εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ-αναπληρωτές, αδιόριστοι υποψήφιοι)
- Σύμφωνα με τον Ν. 4823/2021, άρθρο 33, έως δύο (2) μονάδες για τις παρακάτω κατηγορίες στελεχών της Εκπαίδευσης: α) Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, β) Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, γ) Προϊστάμενοι των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, δ) Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, ε) Διευθυντές Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), ζ) Διευθυντές Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων, η) Διευθυντές Πρότυπων ή Πειραματικών Γυμνασίων, θ) Διευθυντές Πρότυπων ή Πειραματικών ΓΕ.Λ., ι) Προϊστάμενοι των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ) Προϊστάμενοι των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η Ανθή Καρατράντου, Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του προγράμματος, είναι Φυσικός, κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Ιατρική Φυσική, Διδακτορικού Διπλώματος στην Πληροφορική, Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην ‘Πληροφορική στην Εκπαίδευση’ και Πιστοποιητικού Μεταπτυχιακής Επιμόρφωσης στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Είναι Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια στο ΕΑΠ στο Πρόγραμμα Σπουδών ‘Εκπαίδευση Ενηλίκων’ έχοντας ολοκληρώσει 2 ΘΕ, τις Μεθοδολογία εκπαίδευσης ενηλίκων και Σχεδιασμός, διοίκηση, αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων.
Αναλυτικό βιογραφικό: https://www.edu-sw.upatras.gr/faculty/akarat
Θ.Ε.1 Εισαγωγή στην Ψηφιακή Ασφάλεια και τον Κυβερνοεκφοβισμό
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι η εισαγωγή στις βασικές έννοιες της ψηφιακής ασφάλειας και των ζητημάτων που σχετίζονται με τον κυβερνοεκφοβισμό. Τονίζεται η αναγκαιότητα της ψηφιακής ασφάλειας και παρουσιάζονται οι κύριες απειλές που αντιμετωπίζουν οι χρήστες του διαδικτύου καθώς και η αναγνώριση και αντιμετώπιση των απειλών αυτών.
Θ.Ε.2 Ασφαλής Χρήση του Ιστού και Προστασία Δεδομένων
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι η διεξοδική παρουσίαση των Ρυθμίσεων Φυλλομετρητών Ιστού και η Ασφαλής Περιήγηση στον Ιστό (Secure Browsing). Έμφαση δίνεται στην ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, ώστε να αποφεύγουν κακόβουλες ιστοσελίδες και περιεχόμενο και στην αναγνώριση τις διαφόρων μορφών διαδικτυακών απειλών, όπως phishing, malware, fakenews και scams. Αναδεικνύονται οι κίνδυνοι που ενέχουν οι ψηφιακές συσκευές και τα δεδομένα τους. Έμφαση δίνεται τις ενδεδειγμένες πρακτικές προστασίας και η παράθεση εργαλείων για την εφαρμογή αυτών των πρακτικών στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Θ.Ε.3 Ψηφιακή Πολιτειότητα και Γραμματισμός σε θέματα Ψηφιακής Ασφάλειας
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναινα ορίσει την «Ψηφιακή Πολιτειότητα» (Digital Citizenship) ως μια οριζόντια ικανότητα που συμπεριλαμβάνει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις συμπεριφορές που ενισχύουν την ενεργή συμμετοχή μας στον ψηφιακό κόσμο. Στο περιεχόμενο της ενότητας τονίζεται πως η Ψηφιακή Πολιτειότητα δεν αφορά μόνο στην ανάπτυξη των τυπικών γνώσεων που χρειάζεται κάποιος για να είναι «ψηφιακά εγγράμματος», αλλά και στην ανάπτυξη των πεποιθήσεων, στάσεων και συμπεριφορών μέσω των οποίων ο σημερινός Ψηφιακός Πολίτης λειτουργεί με υπευθυνότητα και με ασφάλεια για τον εαυτό του και για τους άλλους. Παρουσιάζονται οι άξονες που συνθέτουν τον ‘Ψηφιακό Γραμματισμό’ δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στον άξονα της Ψηφιακής Ασφάλειας. Παρουσιάζονται εργαλεία αυτοαξιολόγησης ψηφιακών ικανοτήτων στην εκπαίδευση τα οποία τελούν υπό τη διαχείριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και
διατίθενται δωρεάν σε όλες τις επίσημες γλώσσες της ΕΕ. Προτείνονται τρόποι και δράσεις για εκπαιδευτικούς και γονείς ώστε να υποστηρίξουν τα παιδιά και τους νέους να αναπτυχθούν σε αποτελεσματικούς ενεργούς Ψηφιακούς Πολίτες.
Θ.Ε.4 Εισαγωγή – Διαδίκτυο, Κυβερνοέγκλημα και Ποινικό Δίκαιο
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι να σκιαγραφήσει τις βασικές πτυχές του Κυβερνοεγκλήματος και να αναλύσει ζητήματα σχετικά με την αναγκαιότητα ή μη ύπαρξης νομικού ελέγχου στο διαδίκτυο, τον τόπο τέλεσης του διαδικτυακού εγκλήματος και τα ζητήματα ποινικής δικαιοδοσίας καθώς και την ευθύνη των παρόχων υπηρεσιών στο διαδίκτυο με παραδείγματα μέσα από την Νομοθεσία και την Νομολογία.
Θ.Ε.5 Παραβατικότητα Ανηλίκων και Ποινικό Δίκαιο
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι να προσεγγίσει το φαινόμενο τόσο σε ποινικό (γνωριμία με τις ιδιαιτερότητες της δικαιοσύνης ανηλίκων, τα όργανα και τις διαδικασίες της απονομής της) όσο και σε εγκληματολογικό επίπεδο. Εξετάζονται όχι μόνο το τι είδους μέτρα λαμβάνονται από την έννομη τάξη, αλλά επίσης το γιατί ωθούνται οι ανήλικοι αυτοί στην τέλεση παραβατικών πράξεων και το πώς, μπορεί να επιτευχθεί η πρόληψη τέτοιων πράξεων.
Θ.Ε.6 Κοινωνικά Δίκτυα και Ψηφιακή Ασφάλεια
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι η παρουσίαση των κυριότερων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τρόπων ασφαλούς χρήσης τους και διαχείρισης προσωπικών πληροφοριών. Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκεται η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευομένων σχετικά με τις προκλήσεις και τους κινδύνους που σχετίζονται με τη χρήση των κοινωνικών δικτύων. Παρουσιάζονται εργαλεία και στρατηγικές για την ασφαλή χρήση των κοινωνικών δικτύων, την αναγνώριση και αντιμετώπιση των κινδύνων ψηφιακής ασφάλειας.
Θ.Ε.7 Διαδικτυακός εκφοβισμός- Πρόληψη και αντιμετώπιση
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι να ορίσει τον Διαδικτυακό Εκφοβισμό και να αναλύσει τις μορφές του, να συζητήσει τα αίτια και τις συνέπειες του φαινομένου, εστιάζοντας στους νέους και ανήλικους. Στόχος της ενότητας επίσης είναι να παρουσιάσει τρόπους και δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου ιδιαίτερα στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας.
Θ.Ε.8 Εκφοβισμός και Κυβερνοεκφοβισμός: ορολογικές και νομικές διαστάσεις – νομική πρόληψη
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι η αναλυτική παρουσίαση της σχετικής ορολογίας, επιχειρείται αποσαφήνιση των σχετικών όρων και ορισμών και παρουσιάζεται αναλυτικά το νομικό πλαίσιο που διέπει την αντιμετώπιση των περιστατικών bullying με τον νόμο 5029/2023. Τέλος, υπό το πρίσμα της νομικής
πρόληψης του φαινομένου αναλύονται ειδικότερα ζητήματα θεωρητικής και εν τοις πράγμασι εφαρμογής του ν. 5029/2023.
Θ.Ε.9 Υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να αναλύσει και να προβάλει τους κινδύνους που ενέχει σε ψυχολογικό και σωματικό επίπεδο η αλόγιστη χρήση του Διαδικτύου. Διερευνάται το πόσο σημαντική είναι η έκπτωση που προκαλεί στην κοινωνική και επαγγελματική ή ακαδημαϊκή λειτουργικότητα του ατόμου. Η μη συνετή χρήση του Διαδικτύου εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους και ο χρόνος που καταναλώνουμε σε αυτό πρέπει να είναι περιορισμένος καθώς ο εθισμός στο διαδίκτυο είναι πολύ συχνός στους ενήλικες και ακόμα πιο συχνός στα παιδιά που εύκολα χάνουν τον έλεγχο και δεν αντιλαμβάνονται τους κινδύνους.
Θ.Ε.10 Εκπαιδευτικοί και μαθητές: οριζόντιες δεξιότητες/δεξιότητες ζωής και ο ρόλος τους στη ασφάλεια στο διαδίκτυο
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι να περιγράψει τι είναι οι δεξιότητες ζωής και γιατί είναι σημαντικό να διδάσκουμε τις δεξιότητες ζωής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το περιεχόμενο της ενότητας συζητά αναλυτικά το πώς ωφελεί τους νέους και τα παιδιά η εκπαίδευση στις δεξιότητες ζωής και αναδεικνύει τον καίριο ρόλο των δεξιοτήτων αυτών για την άσκηση κριτικής στον διαδικτυακό κόσμο και την ασφάλεια των πολιτών μέσα σε αυτόν.
Θ.Ε.11 Ο ρόλος της ηγεσίας του σχολείου και του σχολικού κλίματος στη ψηφιακή ασφάλεια και την παραβατικότητα ανηλίκων
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι να περιγράψει το ρόλο του σχολείου στην ψηφιακή ασφάλεια και την παραβατικότητα ανηλίκων/μαθητών, εστιάζοντας στο ρόλο της ηγεσίας του σχολείου και του σχολικού κλίματος. Το περιεχόμενο της ενότητας εξηγεί γιατί η ψηφιακή ασφάλεια αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτικής ασφάλειας του σχολείου σε θέματα συμπεριφοράς στο διαδίκτυο, καταπολέμησης του εκφοβισμού και της προστασίας των δικαιωμάτων των μαθητών. Σε αυτό το πλαίσιο περιγράφεται ο ρόλος της ηγεσίας του σχολείου για την οργάνωση της υποδομής του σχολείου, την διαμόρφωση της Πολιτικής για την ψηφιακή ασφάλεια της κοινότητας και την υποστήριξη της πρακτικής εφαρμογής της. Όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου οφείλει να είναι ενήμερο και να κατανοεί την Πολιτική Ορθής Χρήσης για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, και να ενημερώνεται τακτικά για θέματα ψηφιακής ασφάλειας.
Θ.Ε.12 Η συνεργασία σχολείου και οικογένειας στην ψηφιακή ασφάλεια
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι αναδείξει το ρόλο των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, προσωπικό του σχολείου, άλλοι σημαντικοί στη ζωή των παιδιών ενήλικες, η τοπική κοινότητα) σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας των παιδιών. Στο περιεχόμενο της ενότητας εστιάζει στη συνεργασία σχολείου και οικογένειας. Παρουσιάζει το ρόλο του εκπαιδευτικού στην ενημέρωση, πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων ψηφιακής ασφάλειας, ορίζεται ο όρος Γονεϊκότητα στην ψηφιακή εποχή και προτείνονται δράσεις συνεργασίας σχολείου και γονέων. Παρουσιάζεται ο ρόλος του Σχολικού Κοινωνικού Λειτουργού και ο ρόλος του Σχολικού Ψυχολόγου μέσα από δράσεις που υλοποιούνται στο σχολικό περιβάλλον και αναδεικνύεται η σημαντικότητα αυτών των ρόλων.
Θ.Ε.13 Καλές πρακτικές για την Ασφάλεια στο διαδίκτυο – Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς
Ο σκοπός της ενότητας αυτής είναι να ενημερώσει και να όσους ασχολούνται με το Διαδίκτυο (εστιάζοντας στους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά), σχετικά με την
ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του. Παρουσιάζει τις θετικές πτυχές της διαδικτυακής εμπειρίας, όπως η εκπαίδευση και η κοινωνική δικτύωση, ενώ ταυτόχρονα τονίζει τη σημασία της τήρησης κανόνων ηθικής και σωστής συμπεριφοράς. Στοχεύει στην προώθηση της ευγένειας, του σεβασμού και της ψυχραιμίας κατά την επικοινωνία στο Διαδίκτυο και παρέχει πρακτικές οδηγίες για την αποφυγή απρεπών συμπεριφορών και την διασφάλιση της ιδιωτικότητας και της ασφάλειας των χρηστών.
Θ.Ε.14 Η τεχνοηθική (ΤΕ)
Ο σκοπός της ενότητας αυτής είναι να προσεγγιστεί αναλυτικά η έννοια της τεχνοηθικής (ΤΕ) με κατάλληλα παραδείγματα που εστιάζουν στις αναδυόμενες Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών. Διερευνάται επίσης, το πώς η ΤΕ δύναται να απαντήσει στα ηθικά ζητήματα που εγείρονται από τη διαδικτυακή ζωή μας και δραστηριότητα (π.χ. κατάχρηση δεδομένων, απόρρητο των δεδομένων κ.α.).
Θ.Ε.15 Νέες προκλήσεις: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στη ζωή μας – Τεχνητή Νοημοσύνη στο κυβερνοέγκλημα και την αντιμετώπισή του.
Ο σκοπός της ενότητας αυτής είναι να παρουσιαστεί η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης και οι επιδράσεις της στη ζωή μας και στην εκπαίδευση. Επίσης περιγράφονται οι νομοθετικές της προβλέψεις και σε ποιες περιπτώσεις συναντάμε το κυβερνοέγκλημα, αφενός ως θύμα των μηχανών της τεχνητής νοημοσύνης, αφετέρου ως δράστη. Τέλος, προσεγγίζεται το ζήτημα από την πλευρά της αντιμετώπισης των εγκλημάτων στον κυβερνοχώρο μέσω συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης αλλά και προτάσεων για μεθόδους πρόληψης για ενδεχόμενες επιθέσεις.
Για να συνδεθείτε στην πλατφόρμα τηλε-εκπαίδευσης πατήστε εδώ
Φόρμα Επικοινωνίας
"*" indicates required fields